Hõljukisõit Tammemäe karjääris
WP_000860 (800x600)
holjukireisWP_000822WP_000866

Hõljukisõit Tammemäe karjääris

€86.00

Hõljuk on õhkpadjal liikuv sõiduk, mis on võimeline liikuma nii vees, maal, jääl kui ka lumel.
Külmas hilissügiseses vees me tavaliselt reisijatega ei sõida, küll aga siis kui jää juba järvi kaanetab.
Hind sisaldab instruktaazhi, koolitust ja pooletunnist hõljukisõitu Tammemäe karjääris kahele inimesele.

SKU: 12. Kategooria: .

Lisainfo

Hõljukeid on palju väga erinevaid tüüpe. On aerodünaamiliste kandepindadega ja ilma. On ühemootorilisi, kahemootrilisi ja mitmemootorilise hõljukeid. Huvisõitudeks ja spordivõistlustel kasutatakse tavaliselt ühe või kahemootrilisi sõidukeid.
Lihtsama ehitusega hõljuk koosneb kerest, mootorist (või mootoritest), seelikust (või seelikukonstruktsioonist), tiivikust (või tiivikutest), juhtimis süsteemist  ja pöördetüüridest.

Kahemootorilise lihtsa ehitusega hõljuki üks mootor tekitab sõiduki seelikualuses osas õhkpadja, millel sõiduk seisab ja teine mootor, mis tavaliselt asub sõiduki tagaosas tekitab edasiikumiseks vajaliku tõukejõu. Ühemootorilistel hõljukitel asub mootor tavaliselt sõiduki tagaosas ja tiiviku poolt tekitatav õhujuga jagatakse kaheks osaks. Esimene, suurem osa õhust suunatakse  sõiduki taha sõiduki liikumapanemiseks ja teine osa juhitakse hõljuki kere alla, et tekitada vajalik õhupadi, mis lihtsustab sõiduki edasiliikumist.
Keerukama konstruktsiooniga ühemootorilistel sõidukitel võib aga olla ka kaks tiivikut. Üks mis suunab õhujoa läbi hõljuki pealmise kereosa hõljuki põhja alla ja teine tiivik jääb ainult edasiliikumiseks vajaliku tõukejõu tekitamiseks.
Hõljukit juhitakse üldiselt ainult pöördetüüri(de) abil. Suuremate ja väga suurte hõljukite tüürimisel aga kasutatakse tihti ka mootrite tõukejõu suuna muutmist, mis on pöördetüüride tööst mõnevõrra efektiivsem.
Väiksemate võistlushõljukite ja ka huvisõidu hõljukite juhtimisel on väga oluline sõitja kehaasend. Sõitja kehakaalu õige ringipaigutamine hõljukil annab olulise efekti  kiirel sõidul ja hõljuki pööramisel. Seepärast on oluline enne esimest sõitu kindlasti võtta osa instruktaazhist ja õppida selgeks õiged sõiduvõtted. Kui tundub et instruktaazhist pole õigesti aru saadud või ei olda kindel oma juhtimisvõtete õigsuses, ei tohi iseseisvalt sõitma minna. Sel juhul viib sõidu läbi instruktor.
Iga sõidule tulija annab endale aru, et kiire sõit õhkpadajal liikuva sõidukiga, mille pidurdamine võib puudulike juhtimisvõtete tõttu olla keeruline ja võib lõppeda vigastuste või surmaga. Sõidule tulija võtab enda kanda kõik  tema poolt põhjustatud  avarii või õnnetuse kulud, mis võivad tekkida sõidukile või kolmandatele osapooltele või tema enda ja kaassõitja vigastuste tõttu.